Monday 18 February 2013

VAKUM RUMAH BRAND HANABISHI murah

Ahad lepas 17 Februari 2013, aku dan husband pergi beli Vakum rumah brand Hanabishi kat Kedai Barangan Elektrik, Seri Kembangan.  Nama kedai JOVEN. Nak alamat??  Jap ye, nanti aku berikan kat bawah entri ni.  Berhadapan dengan Komuter Serdang.  Kedai ni agak murah jugaklah. Pastu siap boleh tawar menawar lagi.  Aku memang suka kalau bab tawar menawar ni.  Serah pada yang pakar. Akulah yang pakar tu.  Hehehe..  

Kami ada vacuum brand hitachi pemberian department aku kt opis bagi time kawen 2 tahun lepas.  Pakai jarang sekali tapi sekali pakai, 2 kali pakai terus jahanam.  huhu...  vacuum tu kocik sgt.  kesian dia.  sampai rosak kami buat.  

Disebabkan itulah kami terpaksa mencari vacuum baru.  Kami bajet dalam RM300.  Jadi kami pun pergilah kedai JOVEN tu atas saranan sahabatku yang bernama FaraLiyana, yang sama dengan nama aku Farah Liyana.  



Tengok punya tengok, kami agak berkenan kat brand Electrolux, comel je kaler hijau tapi kalau dapat kaler pink or purple lagilah best, harga bro tu letak RM280.  Yang bestnya vacuum jenis ni tak perlu pakai beg sampah yang kat dalam vacuum tu untuk tampung sampah ke habuk ke yg masuk kt dalam vacuum tulah.  Uols tahu ke tak ni.  ok aku bagi contoh ye


Inilah contoh beg sampah yang kat dalam vacuum tu.
Tapi sekarang ni da ada brand yang tak perlu gunakan beg sampah macam kat atas tu sebab agak banyak jugaklah keburukan beg sampah tu antaranya adalah:

  • Kalau pecah beg tu disebabkan isi yang penuh kan sudah menyusahkan pengguna untuk mengutip semula sampah sarap yang ada kat dalam perut beg sampah tu.
  • Pengguna kena beli beg sampah extra jika berlaku sebarang kemungkinan.
  • Beg sampah ni pun bukannya boleh pakai seumur hidup.  Kita kena tukar setelah menggunakannya beberapa kali.
Jadi itu adalah sebab-sebab kita as pengguna yang sangat "rajin" sekarang ni.  Selagi kita boleh jimat, kita jimatlah, sebab duit untuk kita beli beg sampah kertas tu kita boleh salurkan ke belian yang lain.  hehehe... 

Sembang punya sembang dengan Bro Edward.  Dia suggestkan beli yang kami minat tulah tapi kalau nak lagi puas hati beli yang 3+1.  Dry + Wet + apa lagi 1 lupa.  hehehe...  nanti kalau aku ingat aku update balik ye.  Sama harga dengan Electrolux tu RM280 tapi brand Hanabishi.  Aku mula was-was untuk beli brand ni tapi disebabkan dia kata Hanabishi ni brand Malaysia, kalau rosak senang dapat sparepart, oklah aku pun setujulah untuk membelinya.  

Bro Edward tu kata, sebenarnya bukan tengok brand apa yang kita beli tapi kita tengok bagaimana kita menggunakannya.  Kalau cara kita gunakannya pun macam apa je barang bagus mana pun akan jahanam jugak.  Ok maybe betul apa yang dia kata.  Dia kata mana-mana barang pun jangan gunakan street sampai 2, 3 jam tanpa henti.  Kena henti jugak.  Kesian barang tu.  Dia pun nak rehat jugak.  

Tambahan lagi, Bro Edward kata better beli yang 1200wt ke atas.  Brand yang Bro Edward tu suggestkan 1600wt.  So oklah untuk vacuum 1 rumah.  Baru tahan lasak sikit.  Korang semua mesti nak tahukan berapa RM aku beli kan??  Jeng..  Jeng.. Jeng..

Bestnya kalau dapat vacuum yang kaler macam kat bawah ni...



BEssssssssttttttttt...  LooooVeeeiiiitttt.....

Ok ni lah alamat kedai yang aku pergi ari tu. Kawan-kawan aku kata, Aircond kat kedai tu pun murah tapi ada brand punyer.

WIN HO ELECTRIC SDN BHD
(JOVEN) 
SIGNBOARD KALER MERAH
16, JALAN DAGANG SB 4/2,
TAMAN SUNGAI BESI INDAH,
43300 SERI KEMBANGAN,
SELANGOR DARUL EHSAN
03-8943 3876




No comments: