Monday 14 January 2013

AZAM TAHUN 2013

AZAM

Setiap tahun saya mesti ada list down azam.  Tapi jarang sungguh untuk merealisasikan azam-azam itu.  Jadi tahun ini saya melistdownkan lagi azam-azam yang perlu saya realisasikan pada tahun ini.  Saya harap tahun ini Allah swt mempermudahkan saya mencapai azam-azam saya ini.  Nak tahu apa AZAM saya pada TAHUN 2013??  

PERTAMA
Ingin solat 5 waktu sehari semalam tanpa meninggalkan walaupun 1 waktu pun.

KEDUA
Ingin jadi Isteri yang solehah.  Jaga makan pakai suami.  Jaga adab dengan suami.  Memberi layanan dan kasih sayang yang mendamaikan hati suami.  hehehe...

KETIGA
 Berusaha dengan gigih lagi untuk mendapatkan zuriat.

KEEMPAT
Ingin lebih banyakkan beribadat.  Menggaji, bersedekah, mendengar ceramah agama dan sebagainya.


KELIMA

Ingin menjadi anak/menantu yang solehah.  Pekerja yang rajin & berdedikasi. Sahabat yang setia. Muslimah yang sejati.

KEENAM
Hope tahun ni rumah dapat CF dengan pantasnya.  Jadi tahun ni dengan pantasnya juga kami boleh pindah masuk.  So sebelum masuk rumah kami nak setelkan grill, kitchen cabinet, awning belakang rumah, pasang lampu & kipas.  Kalau duit ada lebih nak beli sofa, nak beli katil, nak wat almari yg lekat kat dinding tu... hehehe...  kalau ada lebihlah...


KETUJUH
 
Teingin untuk menguruskan badan tapi azam tu kena buat selepas jika diberi rezeki mendapat zuriat tahun ni.  Sebab time tu je boleh makan apa2 supplement utk kurus.  Untuk wat masa ni tak berani nak makan sebab nak pregnant.  hehehe..

KELAPAN
 
AZAM yang terakhir sekali adalah...  TAHUN 2013 saya nak tulis apa sahaja yang saya lalui setiap hari dalam blog...



  Ya Allah swt semoga Engkau perkenankan segala doaku dan semoga semuanya dipermudahkan oleh-Mu.  Amiinnnn...

4 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum MP,

Tiba2 came across your blog & thanks to Allah terbaca psal pindah rumah.. rupa2 nyer astro beyond FOC kalau pindah.. sy sblm nih directly call astro technician, dier tipu saya & charge RM150 kos utk pindah.. tadi baru call Astro nak tanya rupa2 nyer tiada sebarang kos dikenakan & aper2 report utk pindah mesti melalui astro customer service..

Actually sy just nk bagi suggestion since MP tengah mencuba utk mendapatkan zuriat.. actually adik sy pun mengalami masalah yang hampir sama dgn MP.. tapi dia refer to specialist (hospital kerajaan).. masa tu doctor nak check whether dia punya Fallopian tube tersumbat ke sbb kadang2 punca lambat hamil sbb Fallopian tube tuh kotor or tersumbat.. mungkin masa doctor inject dye dalam fallopian tube dye yang lalu dalam tu bersihkan kotoran yang tersumbat dalam fallopian tube.. Alhamdulillah after 2 years of trying.. dier disahkan mengandung & da selamat bersalin sebenar nyer.. hopefully ini boleh membantu MP.. sorry menyemak kat ur blog ;)

Dunia Mrs. Pejan said...

Terima kasih sebab sudi singgah ke Teratak Mrs. Pejan... Dan Terima kasih juga sbb sudi share pengalaman adik akak... Saya pun berharap rezeki saya dan suami akan menyusul tahun ini... Sekarang ni pun kami tgh dlm rawatan... Doakan semoga kami dikurniakan zuriat yang sempurna... :)

Anonymous said...

InsyaAllah rezeki sis akan menyusul tahun ni.. kita pun tak tau bila rezeki nak datang kan.. Allah sahaja yang maha mengetahui.. adik saya pun masih tak percaya dia sudah ada baby.. berkat doa & usaha berterusan.. sis teruskan usaha kay.. saya doakan semoga sis dikurniakan permata hati yang menceriakan lagi hidup sis & hubby.. nanti update tau dalam blog.. suka follow ur blog.. btw umah sis kat banting ni dekat pekan banting, olak lempit or area bukit changgang?

- Ereina -

Dunia Mrs. Pejan said...

Thanks Ereina.. Kalau ada berita gembira MP akan update sepantas yang boleh... hehe... Hope Ereina dah follow blog MP ye... Umah MP kat Jalan Sempadan, Kat ngn Hospital Banting... Ereina dok Banting jugak ke??