Wednesday 18 July 2012

Cinta Kau & Aku

Bagaimana Aku Berkenalan Dengan Mr. Pejan??


Melalui FaceBook...  Cinta Muka Buku la ni...  Walaupun kami satu pejabat tetapi FaceBook yang telah menemukan aku dan dia...  Pada mulanya aku tidak mengenalinya...  Hanya rakan-rakan Netball selalu menyebut2 namanya...  Teringat kembali tentang Hari Sukan LKIM Tahun 2010...  Ketika itu rakan-rakan Netball aku yang bernama Yuyu, Mira & Ili ingin menggunakan khidmat Si Dia menjadi Drebar ke Kelantan...  Kerana ketika itu, Sukan LKIM berlangsung di Kelantan...  Jadi aku pun mengusik mereka dengan mengatakan aku juga nak Si Dia menjadi Drebar aku sedangkan aku sendiri tidak mengenalinya...  Mereka selalu mengatakan Si Dia ni baik orangnya...  Jadi apabila mengatakan Si Dia ni baik...  Terus aku katakan yang aku tidak berminat dengan lelaki2 yang baik2 ni...  Korang amikla....  Hehehe....

Disebabkan rakan2 netball aku ni selalu menyebut nama aku didepan Si Dia... Si Dia rupanya berminat untuk mengenaliku dengan lebih dekat lagi...  Rupa2nya dalam2 diam Si Dia mencari namaku di dalam FaceBook...  Maka selepas itu, kami mula berkawan.... 

Selepas berkawan selama beberapa minggu kami pun berjumpa...  Itu pun bukan disengajakan pun...  Teringat lagi ketika itu, kami baru lepas habis training volleyball & netball...  Kami training di Taman Tasik Titiwangsa....  Waktu itu, aku malu2 sebab aku ada jerawat di tengah2 keningku...  Dah macam 'nandek'....  Malu sangat rasanya masa itu....    Kami pun sembang dengan aku cover2 mukaku dari dipandang Si Dia...  Hehehe....

Akhirnya kami mula berkawan...  Berkawan je tau...  Bukannya bercinta.... Orangnya memang baik...  Sopan santun...  Lembut je...  Suka mengalah...  Cool je...  

Masa ke Kelantan... Si Dia mempelawa aku pergi bersamanya...  Aku pun bersetuju....  Lagipun kami bukannya pergi berdua tetapi kami pergi secara konvoi beramai-ramai dengan rakan2 yang lain...  

Dipendekkan cerita...  060610 (Ahad), Jam 12.00 pagi di Kedai Makan di tepi Pantai Cahaya Bulan, Kelantan, Si Dia telah melamarku menjadi Kekasih Hati Pujaan Hatinya...  hehehe....  Aku dengan selamber mengatakan pada Si Dia...  Kalau awak betul2 nak kat saya...  Saya tak mau bercinta lama2... Saya nak terus kawen....  Hehehe... Tak malu sungguh aku waktu itu....  Tetapi apakan daya aku da serik nak bercinta lama2 ni tapi tak kemana pun....  Justeru itu, dengan pantas Si Dia mengatakan BAIKlah saya setuju...  Si Dia pun sependapat dengan aku....  Alhamdulilah...  Lega....

Nak tahu bila kami bertunang???  Ikuti kisah kami selanjutnya di Entri Bertunang plak....  :)


No comments: